De laatste daagjes ….

7 augustus 2010

Helaas zit de vakantie er alweer bijna op…

De laatste 2 dagen hebben we onafgebroken regen gehad, dat was wel jammer. Het is toch leuker als de zon schijnt…. Maar ja, daar kun je niks aan veranderen dus maken we er het beste van.

Donderdagavond hebben we weer heerlijk gegeten bij het Schnitzelstation. Echt een aanrader voor iedereen die hier ooit naar toe gaat … Ik denk dat we met z’n vieren (de kids hadden geen schnitzel) wel ruim een meter schnitzel weggewerkt hebben ….

Vrijdag zijn we naar Brixlegg geweest naar Kerzenwelt. Dat is een kaarsenfabriek met een grote winkel erbij. Daar hadden ze, hoe kan het ook anders, alleen maar kaarsen en echt in de meest uiteenlopende modellen en maten. Het varieerde van bloemen, tot dieren en ook complete “stillevens” van kaarsen met bloemen en engeltjes en van alles. Het was in ieder geval over het algemeen ernstig “kitsch” maar er zaten ook hele mooie kunstwerken bij. Daar hebben we nog wat souveniertjes gekocht en daarna besloten we door te rijden naar Kitzbühel, dat was een klein uurtje rijden en aangezien het weer toch niet geweldig was, was het niet erg om even in de auto te zitten. Kitzbühel is een leuk, erg toeristisch dorpje waar naar onze mening meer de rijke mensen onder ons vertoeven, het gehalte aan porsches, mercedessen en andere dure merken was er erg hoog en ook de winkels waren op hun portemonnee gericht. Aldaar kwamen we ook een bruidspaar tegen met gasten die allemaal in de Oostenrijkse klederdracht liepen, dat is toch wel mooi om te zien. Ze hadden daar ook winkels met lederhosen, dirndljurkjes en toebehoren. Nou die hoef je niet mee te nemen als souvenir, de prijzen van de lederhosen varieerden van rond de 200 tot ronde 400 euro en de jurkjes waren minimaal 400 en ik heb er zelfs gezien van 1200 euro !! En dat was dan alleen de jurk, daar zat dan nog geen witte blouse bij die ook zo tussen de 100 en 200 euro schommelden. Je zal je maar aan moeten kleden voor zo’n bruiloft …. Kost je een maandsalaris of meer !!

We hebben daar op een terrasje nog wat gegeten onder de parasols want het was even droog op dat moment maar het dreigde steeds te regenen. Luca was een beetje tegen de draad en ging steeds van tafel. Nadat hij hem terug naar zijn stoel hadden verwezen ging hij met een knal zitten en stootte daarbij tegen de parasol waarna hij een halve emmer water over zich heen kreeg van wat bovenop de parasols nog lag… We moesten erg lachen wat Luca natuurlijk niet gezellig vond … Maar toen Johan een paraplu erbij pakte en boven hem hield, was het toch gauw weer goed gelukkig…

Nadat we het in Kitzbühel wel zo’n beetje gezien hadden, zijn we nog doorgereden naar Zell am See om te kijken of we konden vinden waar Johan 12 jaar geleden op vakantie is geweest. Dus weer ruim een uur in de auto, rondgereden in Zell am See (waar het overigens ook weer erg mooi was) maar helaas, ook na raadplegen van het thuisfront over de naam van het hotel, konden we het toch niet vinden… Daarom hebben we daar even rondgelopen in het dorpje waarna we uiteindelijk weer 1,5 uur terug naar huis gereden zijn. Kortom we hebben heel wat kilometers en tijd in de auto doorgebracht vandaag maar ach … daar kon je toch het beste zitten met dit weer.

’s Avonds hebben we in onze voortent gezeten met Wim en Miranda wat ook weer erg gezellig was. Ze kwamen kijken naar onze nieuwe overbuurman die zijn tent op ging zetten (dachten wij) maar hij hield op na de luifel, dus helaas viel er niet veel te nieuwsgierigen … haha. Uiteindelijk lagen we allemaal rond 23.00 uur in bed en heeft Luca vanochtend tot 10 voor 10 !! uitgeslapen, het was nodig denk ik …

Na het ontbijt mochten ze even onder de hoede van Miranda en Wim hier blijven en gingen wij op zoek naar het Edelweiss-bloemetje wat ik begin deze vakantie meende te hebben gezien op weg naar Hintertux. Ik dus met mijn fototoestel in de aanslag maar helaas, we hebben 100.000 bloemen gezien maar geen Edelweiss en toch weet ik zeker dat ik het gezien heb maar toen heb ik er geen foto van gemaakt helaas. We zullen dus nooit weten of het werkelijk dat bloemetje is geweest … en we hebben weer ruim 70 km voor Jan met de korte achternaam gereden …

Toen we vanmiddag terugkwamen zijn we nog een keer met de kids edelstenen gaan zoeken op de camping. Dat blijft toch een leuke bezigheid vind ik (en dan ben ik niet de enige …). Alleen nu past de hoeveelheid steentjes die ze hebben niet meer in het schatkistje wat we gekocht hadden .. ook handig …

Inmiddels hebben we lekker gegeten, noodles van de skottelbraai en is Johan met Tico en Luca gaan zwemmen. En je raad het nooit …. DE ZON SCHIJNT NU !!!!!!!

Morgen schijnt het erg mooi weer te worden dus kunnen we als het goed is lekker droog de tent inpakken. Dat is altijd weer handig voor als we thuis zijn, kan het allemaal zo in de caravan blijven.

Nou dit was het dan voor deze vakantie. Morgen breken we de boel af en maandagmorgen willen we graag heel vroeg vertrekken zodat we niet midden in de nacht thuiskomen.

Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om onze belevenissen deze vakantie te lezen en te bekijken via de foto’s. Ik vond het in ieder geval wel erg leuk om het steeds bij te houden en zo is het ook voor mij een handig dagboek geworden om straks het fotoboek te maken.

Bedankt voor het lezen, de groetjes van ons allemaal en tot ziens in Nederland !!!